Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

zondag, februari 19, 2006

Beste Kijkers


Ja, ik krijg het vliegend van die ergerlijke Ella en Dorien, maar ik heb in showbizLand nikske te zeggen én de meisjes verdienen de tijd om bij te leren. En al dat negatief gedoe op die Blogs, flush it. Als zij zich amuseren én anderen willen er bovendien voor betalen...
[zut: een van beide doet net wel erg grappig Johnny Logan na]

Neen, vandaag zaten we bij vrienden wat foto's te bekijken en het viel weer op: ik heb een beter fototoestel nodig. Talent, vakmanschap, photoshop, blablabla, zonder goed toestel trek je geen goeie foto's. De ideale camera vandaag lijkt me, een analoge camera met een schermpje (waarop je een preview van de getrokken foto ziet). Maar die wordt nog niet gemaakt. Een klein digitaal kodakkeltje is leuk, maar zal toch altijd net-niet blijven. Rest er nog een goeie digitale (reflex)camera, eventueel met een bescheiden breedhoek, een zoom-met-stabilisator en iets tussenin.
panoJpanoK
Hierboven enkele aan elkaar geplakt, die breedhoek moet nl. er nog van komen.

Dus dacht ik bij mezelf: als alle tienduizend lezers van deze blog nu eens gewoon een Euro opsturen naar hier, dan zal ik ze zelfs laten stemmen wat ik ermee moet doen. Nikon, Canon of iets anders? D/5/10/20/50/70/200/350D? U zegt het maar. F1.8 of toch liever 1.4? Geen bezwaar.
Kinderen!
Afgesproken?


6 Comments:

At 1:06 a.m., Anonymous Anoniem said...

Allereesrt leuk dat je comment systeem eindelijk open is.

Ten tweede mankeert er een Nikon D70/s in uw lijstje.

Ten derde is dat ook het toestel dat ik u wil aanraden, ofwel een D200, maar die zijn dan toch al iets prijziger.

Ten vierde moet je gaan voor de 1.8, toch als het om de nikon 50mm gaat. Dat is de beste lens prijs kwaliteit ooit gemaakt. Zelfs beter dan de overroepen 1.4, zo I've heard.

 
At 1:36 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Ik heb de getallen aangepast (was de D70 niet overruled door de D50?).

Is er trouwens iets voor of tegen Nikon/Canon? Ik trek nu af en toe met een geleende 300D en dat is toch wel een leuk masjien.

Dat van die 1.4 daar moet inderdaad iets van aan zijn.

 
At 9:44 p.m., Anonymous Anoniem said...

Gewoon een minolta Mju met film, voor zo'n 20euro tweedehands. Moet volstaan.

Enneu mbt die Euro... Heb je paypal?

 
At 9:29 a.m., Blogger Sponzen ridder said...

Ons moeder heeft er zo eentje. Onder het motto "want al die miljoenen digitale foto's van ulle, die krijg ik toch niet te zien".

Het zou nog kunnen werken ook.

Al gaat het speelgoedgehalte redelijk verloren zo.

 
At 2:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

De 50mm/1.8 is zonder enige twijfel de beste lens prijs-kwaliteit die er bestaat ter wereld.

Maar als het geld geen echt bezwaar is, is de 30mm/1.4 in mijn ogen niet te kloppen!

 
At 10:47 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Snap je nu waarom ik er nooit toe kom iets treffelijk te kopen? Zolang ik kijk&twijfel "heb" ik ze nog allemaal. Zodra een mens iets koopt, mag hij niet meer kijken.

Ik zou zo een 30/1.4 vooral zien zitten om op feestjes eindelijk eens foto's te kunnen maken.

@Michel: citaat van mijn Gentse bureaugenoot "oeioei, 40 miljoen om die boekentoren te redden; het is toch goedkoper om zoiets lelijks te laten instorten". Waarop ik hem meteen streng heb toegesproken . (?)

 

Een reactie posten

<< Home