Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

donderdag, januari 05, 2006

Visie

Eigenlijk ben ik een trendwatcher, een soort visionair. Mijn voorspellingen zijn niet spraakmakend (daarvoor moet je amok maken), maar daarom niet minder accuraat.

Zo voorspelde ik onder meer
* rond 2000 de revival van de Country-muziek (we kregen, dank de Heer, Alicia Keys; en ook de schlagerrevival, wat toch in de buurt komt)
* de opmars van de toevoeging van vanille in alle mogelijk producten (we kregen enkel vanillacoke)
* de nederlaag van Bush tegen Mc Cain (de wat tegen wie?)

Dit jaar is het eenvoudiger:
* Google verliest alle krediet en wordt de slechte: je begint het overal te horen, langs alle kanten begint men te morren op Google. Hun bomen worden wat te hoog denk ik. Trendsetter derhalve is natuurlijk Michel V. en ik ben dan ook benieuwd of hij pro-Google gaat worden als ze samen met het bedrijf uit Redmont des duivels worden! Yahoo is helemaal terug, maar dat is omdat 2005 het jaar van de internet-community was.
* Extreem rechts breekt door in Wallonie: niet moeilijk. Extreem rechts wint altijd daar waar mensen zich benadeeld voelen ten opzichte van een andere bevolkingsgroep. De laatste tijd gebruiken nogal wat Waalse partijen een anti-Vlaamse retoriek om hun eigen falen te verbergen. Het is de schuld van die stoute Vlamingen, die willen alleen maar [vul random iets in wat je stoort]! Maar dat zal zich tegen hen keren. De enige die winnen aan dat soort “dat ze allemaal de pot op kunnen”-gestook is extreem rechts. Wij kunnen het weten, want de Vlamingen hebben decennia lang hetzelfde gedaan met de ‘francofonen’. Met het bekende gevolg.
* Nederland wint de wereldbeker: yeah right.

Wacht maar af!


2 Comments:

At 6:26 a.m., Anonymous Anoniem said...

Gelieve te willen noteren dat het Vlaams Blok niet meer bestaat.

 
At 1:12 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

"Oh, dat was me nog niet opgevallen"

Als dat geen open deur was :-)

De link is naar de site van het Blok, die nog wel bestaat, omdat de post over het verleden gaat.

Wat de toekomst betreft, denk ik dat jullie binnenkort onze minister van Binnenlandse zaken kunnen verwelkomen. Zoals die de laatste tijd probeert zijn donkerblauwe vleugel terug te winnen?!

 

Een reactie posten

<< Home