Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

dinsdag, januari 24, 2006

Pervers

Neen, deze post gaat niet over het verschil tussen pedofielen en perverten. Daar wil ik eerst eens wat opzoekingswerk over doen, voorlopig moet u het hiermee doen.

Wel over iets anders pervers. Nu ik er in geslaagd ben om mijn Belgacom aandelen met verlies te verkopen, heb ik mijn 2000 beurs-Euro's in water belegd. Eigenlijk wilde ik het in olie doen, maar daar had GW al genoeg in geinvesteerd.

Ik weet wel niet goed wat ik precies heb gekocht: een speculatieve tank met drinkbaar water, ergens in een gebied met stervende kinderen? Kan je eigenlijk geld verdienen met iets dat ethisch is?

Oorspronkelijk wilde ik iets met grondstoffen doen, om de Chinezen voor te zijn. Of uranium. Maar daar laten ze de kleine belegger niet mee meedoen.
"The minimum initial subscription for any one fund is US$5,000 or the approximate equivalent in the relevant dealing currency."
Neen, de gewone man moet klikfondsen kopen. Of digitale camera's, liever. Of een PDA.

Natuurlijk stond ik na 1 dag al op min vijftig. Het zal me leren.


3 Comments:

At 12:31 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ik hou mijn L&H aandelen! Ze zijn al wel gezakt van 1500 euri naar 0.06 euro (echt waar! zo staan ze nu nog in mijn portefeuille), maar ik verkoop ze niet voor ik er minstens één (dure) Stella van kan gaan drinken.

Beurstip van de dag: laat u nooit wijsmaken "die aandelen zijn wel aan't zakken dus ze zijn nu een echt koopje geworden!".

Diezelfden zeggen "die aandelen zijn enorm gestegen dus dat is een supergoed bedrijf waarin dringend moet geinvesteerd worden", of "verkoop gewoon alles wat je hebt met verlies, en beleg in ons fonds waar *geen* verlies kan mee gebeuren.".

 
At 2:59 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

 
At 3:00 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Je zou ze fysiek moeten kunnen laten leveren. Als collectors item !

 

Een reactie posten

<< Home