Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

vrijdag, december 09, 2005

Praat

Moest praat per kilo verkocht kunnen worden,
dan waren wij alvast binnen. Als je een driejarige hebt rondlopen, dan wordt er wel eens wat praat geproduceerd in huis. Saai voor buitenstaanders, leuk voor wie ze kent:
  • (na het eten van één speculoosje) "ik vind dat één is géén"
  • (ze wil haar eigen chocoladekorrels op een boterham strooien; papa zegt "daar moet ik eerst toch eens over nadenken") "ik heb nagedacht. ik wil ze er graag zelf op doen"
  • (papa heeft nog 30 seconden om zijn trein te halen en merkt dat de veters uit zijn schoen zijn gehaald, hij mompelt in zichzelf, eerder rethorisch, "wie heeft dat weeral gedaan?") "ikkeeee! ik ben toch een kleine kapoen hé"
  • (broer grijpt naar een lepel platte kaas) "ik ga deze kleine hier was kaas geven"
  • (hond wordt ongeduldig) "ik denk dat dieje witte graag wilt gaan wandelen"

  • en mijn favoriete van de dag:
  • "papa moet daar zitten en de krant lezen, ik wil héélemaal alleen kuisen."

Een mens kan toch niet alleen kinderen kopen om te laten afwassen...


1 Comments:

At 11:33 a.m., Anonymous Anoniem said...

die van ons houdt het bij "hmmmmpft" bij het vullen van een pamper of "gaaaaaap" bij het moe zijn of "waaaaaaah" bij het 'ik wil gepakt worden'.
Communicatie for dummies!

 

Een reactie posten

<< Home